FANDOM

Doktor Ropuch
Gatunki

Żaba

Płeć

Mężczyzna Mężczyzna

Związki
Krewni

Joy Ropuch (wnuczka)

Informacje produkcyjne
Głos (angielski)

Marc Thompson

Głos (polski)

Zbigniew Konopka

Odcinki
Pierwszy odcinek

"Szkoła jak z bajki"

Ropuch (ang. LeFrog, wł. Ranocchio) — nauczyciel w Akademii Bajek. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku Szkoła jak z bajki. Jest dziadkiem Joy.

Wygląd

Ropuch jest tęgim mężczyzną. Ma biało-beżowe włosy, pomarańczowe oczy i okulary na nosie. Ubiera się w niebieski płaszcz z jasnymi i żółtymi akcentami, jasno-pomarańczową kamizelkę z ciemnymi guzikami, białą koszulę z falbanami i brązowe spodnie.

Charakter

Doktor, podobnie jak inni nauczyciele, jest wymagający. Tak jak jego wnuczka, lubi dziwne żabie przysmaki, które niezbyt zachęcają innych do spróbowania. Stara się, żeby wszyscy lubili jego lekcje o magicznych eliksirach. Kiedy pierwszy raz zobaczył nowego pupila Joy, od razu wiedział, że będzie pasować do jego rodziny i był z tego powodu bardzo szczęśliwy.

Historia

Przed wydarzeniami z serialu

Dawno, dawno temu, gdy życzenia jeszcze się spełniały, żył król, który miał trzy córki. Wszystkie były piękne, ale największy podziw budziła najmłodsza.

Nieopodal zamku rosła puszcza, a na jej skraju stała studnia. Najmłodsza królewna często tam przychodziła, by podrzucać swoją ulubioną zabawkę - złotą kulę. Pewnego razu zdarzyło się jednak, że kula zamiast do rąk królewny trafiła do studni. Zrozpaczona dziewczyna płakała, nie mogąc wydostać kuli. Wtedy z wody wynurzyła się ropucha. Obiecała pomóc królewnie w zamian za jej przyjaźń i towarzystwo. Niewiele myśląc, panienka przyrzekła taki rewanż, ale nie zamierzała wywiązać się z umowy. Jak tylko żaba wydostała z dna studni kulę, popędziła do zamku, nie oglądając się za siebie. Wkrótce też zapomniała o żabie.

Nazajutrz, gdy królewna wraz z dworzanami zasiadła do obiadu, rozległo się pukanie i prośba zwrócona do najmłodszej królewny, by otworzyła drzwi. Jakież było zdziwienie i przerażenie dziewczyny, gdy za drzwiami zobaczyła żabę. Królewna opowiedziała ojcu, co jej się wczoraj przydarzyło i co przyrzekła ropusze. Król stwierdził, że skoro przyrzekła, to musi wywiązać się z obietnicy. Wobec tego królewna wpuściła żabę, zaniosła ją na stół i podsunęła swój złoty talerzyk. Gdy żaba się najadła , zażądała, by córka króla zaniosła ją do swego pokoju i położyła się z nią do łóżeczka, ponieważ jest bardzo zmęczona. Królewna brzydziła się żabą, ale król był stanowczy i zauważył, że nie wolno jej gardzić kimś, kto jej pomógł w nieszczęściu.

Królewna poddała się woli ojca i zabrała żabę do swego pokoju, ale położyła w kącie. Kiedy jednak ropucha upierała się, aby położyła ją do łóżka, rozgniewana królewna rzuciła nią o ścianę. Jakież było jej zdziwienie, gdy zamiast żaby ujrzała pięknego królewicza, który za zgodą króla został jej mężem i towarzyszem. Okazało się, że zła czarownica zaklęła go w żabę i nikt oprócz królewny nie mógł go wybawić. Następnego dnia zajechał powóz, który miał zawieźć szczęśliwą parę do państwa królewicza. Z tyłu karety stanął służący, zwany wiernym Henrykiem. Przydomek zyskał z tego powodu, że po rzuceniu złego czaru na królewicza, swoje serce opasał trzema żelaznymi obręczami, by nie pękło z żalu. Podczas podróży owe obręcze pękły, bo jego pan był teraz wolny od czaru i szczęśliwy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki