FANDOM

Profesor Roszpunka
Gatunki

Człowiek

Płeć

Kobieta.png Kobieta

Związki
Krewni

Astoria Roszpunka (wnuczka)

Informacje produkcyjne
Głos (angielski)

Kayzie Rogers

Głos (polski)

Ewa Kania

Odcinki
Pierwszy odcinek

"Szkoła jak z bajki"

Oh, na szamponetkę!

—Roszpunka, odcinek 3

Roszpunka (ang. Rapunzel, wł. Raperonzolo) — profesorka nauczająca w Akademii Bajek. Pierwszy raz pojawia się w odcinku Szkoła jak z bajki. Jest babcią Astorii. Pochodzi z bajki o Roszpunce.

Wygląd

Podobnie jak jej wnuczka, ma długie różowe włosy zakończone bluszczem, brązowe oczy, pomadkę i jasny cień do powiek. Ubrana jest w balową suknię koloru żółto-pomarańczowo-różowego. We włosach można zauważyć fioletowe pasemka i niebieskie kokardy, którymi są one związane. Na szyi nosi naszyjnik z pereł, a w uszach pomarańczowe kolczyki. Rękawy od jej ubioru są zakończone falbankami.

Charakter

Babcia Roszpunka spędziła za dużo czasu w jej wieży!

Podekscytowana i radosna kobieta chce rozmawiać lub pokazywać swoje książki każdemu, kto jej słucha, ale często traci kontrolę i zaczyna rozmawiać z posągami lub obrazami zamiast z prawdziwymi ludźmi. Gdy tak rozmawia i rozmawia to zaczyna brakować czasu, widać to w odcinku Łabędź z bagiennego stawu, gdy z powodu rozmowy z jej wnuczką spóźniła się na jej lekcję o roślinach. Czasami nawet mówi do jej włosów!

Historia

Sezon 1

Wkrótce...

Magiczne umiejętności

  • Wieżowa Magia — tak jak Astoria, za jej pomocą może przywoływać długie bluszcze pokryte kwiatami.

Ciekawostki

  • Lubuje w mówieniu do różnych i dziwnych obiektów. Jej ulubieńcem jest posąg (głowa) rzymskiego poety, Horacego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki